Lekcja 3 – Poznajemy program miniBloq

Czas na zapoznanie się z programem miniBloq, za pomocą którego będziemy programować naszego robota.

Okno programu po uruchomieniu podzielone jest na 3 główne sekcje:

  1. Sekcja sprzętu – tutaj wybieramy co chcemy programować, w naszym przypadku będzie to robot ALPHA SPARK
  2. Sekcja kompozycji – to nasze główne okno w którym będziemy układać program. Tu będziemy wrzucać nasze klocki programu i układać je tworząc coś w rodzaju algorytmu lub inaczej schematu działania programu.
  3. Sekcja podglądu kodu – w tym oknie widzimy jak wygląda kod programu wygenerowany z naszych klocków

Na górze okna programu jest pasek z poleceniami.

Jest to menu główne programu. Nas na początek interesują cztery pierwsze ikonki od lewej, które po kolei oznaczają: otwórz, nowy, zapisz, wgraj do robota. Ikonka zielonego trójkąta to chyba najważniejsza ikona, pozwalająca wgrać program do naszego robota. Następne ikony służą dostosowaniu wyglądu programu i pozwalają pokazywać lub ukrywać sekcje, o czym powiemy na kolejnych lekcjach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

− 1 = 3