Czas na zapoznanie się z programem miniBloq, za pomocą którego będziemy programować naszego robota.
Okno programu po uruchomieniu podzielone jest na 3 główne sekcje:
- Sekcja sprzętu – tutaj wybieramy co chcemy programować, w naszym przypadku będzie to robot ALPHA SPARK
- Sekcja kompozycji – to nasze główne okno w którym będziemy układać program. Tu będziemy wrzucać nasze klocki programu i układać je tworząc coś w rodzaju algorytmu lub inaczej schematu działania programu.
- Sekcja podglądu kodu – w tym oknie widzimy jak wygląda kod programu wygenerowany z naszych klocków
Na górze okna programu jest pasek z poleceniami.
Jest to menu główne programu. Nas na początek interesują cztery pierwsze ikonki od lewej, które po kolei oznaczają: otwórz, nowy, zapisz, wgraj do robota. Ikonka zielonego trójkąta to chyba najważniejsza ikona, pozwalająca wgrać program do naszego robota. Następne ikony służą dostosowaniu wyglądu programu i pozwalają pokazywać lub ukrywać sekcje, o czym powiemy na kolejnych lekcjach.